About

Wie ziet er niet graag deftig en verzorgd uit? Bent u zoals mij ook overtuigd dat een kostuum voor dat tikkeltje meer X-factor zorgt? Op dit blog vindt u werkelijk alle informatie rond het kostuum. Waar kopen, prijs, welke soorten, trends, verhalen en weetjes... Veel leesplezier!

donderdag 7 oktober 2010

Herenpakjes

Zo, het is al weer een behoorlijk tijdje geleden dat ik mijn blog up to date heb gebracht. Ik heb het dan ook enorm druk met mijn carrière: presentaties, uren op baan zijn, coachingsessies organiseren, brainstormen... Veel te veel werk, maar een mens moet nu eenmaal door deze periode als hij/zij ergens wil raken in het leven. Ik neem in ieder geval nog even de tijd om een berichtje te schrijven over mijn favoriete kledij.

Een herenpak, dat straalt pure klasse uit. Zelf begin ik het onbewust steeds meer te dragen omdat ik merk dat mensen anders reageren als je in een herenpak gekleed gaat. Je wordt veel sneller serieus genomen en men kijkt sneller naar je op. Vroeger gaf ik vele presentaties aan grote groepen mensen. Nonchalant dat ik was, ging ik meestal steevast in jeans en een wollen pull. Nu ga ik al een jaar in kostuum in ik moet zeggen, ik merk het verschil enorm. Een herenpak straal rust en expertise uit.

Ik vraag me af of daar eigenlijk ooit onderzoek werd rond gedaan. Ik zou het in elk geval een goed onderwerp vinden voor een thesis of eindwerk. Zo gewoon enkele mannen testen en een presentatie laten geven. De ene keer in gewone kleren (casual), de andere keer in een deftig maatpak. En achteraf wordt het publiek dan bevraagd naar hun mening van de gastspreker. Al denk ik ook dat dergelijke gevallen verschillen van situatie tot situatie. Op een formele meeting draag je ongetwijfeld best een deftig pak. Maar op andere gelegenheden komt dat misschien juist fout over, bijvoorbeeld "te stijf". Allemaal zaken die, wat mij betreft, zeker onderzocht mogen worden.

In afwachting van een duidelijk wetenschappelijk onderzoek, ga ik gewoon verderdoen in mijn herenpak. Ik voel me daar momenteel goed in en ik ben dan ook niet van plan om te veranderen. Tot een volgende blogberichtje.

Geen opmerkingen:

Do not copy Copyright © 2010 - Disclaimer en Privacy Beleid - Contact - Herenkostuum herenpak